kfd protein dessert

Najważniejszy posiłek osoby trenującej

Najważniejszy posiłek osoby trenującej

Dodany obrazek

Co jest najważniejszym posiłkiem kulturystów?

Co jeść podczas tego posiłku?

Czy planujesz swój jadłospis? Jeśli tak, to jak układasz sobie grafik swój?

Dieta jest kluczowym elementem podczas budowania muskularnego ciała, dlatego należy dokładnie wszystko rozplanować jeszcze przed rozpoczęciem ćwiczeń.
Jesteś tym, co jesz. Mięśnie są w kuchni i łóżku a nie w siłowni. Jedz dużo, aby być duży.

Jeśli jeszcze nie wiesz-dieta to podstawa. Bez odpowiedniego jadłospis możesz pożegnać się z jakimikolwiek wynikami. Jedzenie, które dostarczamy codziennie jest nie tylko paliwem, ale także niezbędną energią do działania mięśni i regeneracji. Na pewno przy układaniu diety należy mieć na uwadze swoje cele. Niektóre produkty należy przedkładać nad inne. Na tym to wszystko polega.

Jeśli zadałbym pytanie-jaki posiłek twoim zdaniem jest najważniejszy w ciągu dnia? Z pewnością uzyskałbym odpowiedź, że śniadanie i posiłek po-treningowy. Nie jest to zła odpowiedź jednak w moim mniemaniu nie jest do końca poprawna.
I nie chce teraz wychodzić na kretyna. Najważniejszym, posiłkiem dnia jest posiłek przed treningowy. Dlaczego? To proste-posiłek ten determinuje czas, jaki możesz spędzić na siłowni intensywnie ćwicząc. Nie możesz przecież jechać samochodem na pustym baku, więc jak organizm będzie działać, jeśli nie dostanie wystarczającej ilości składników odżywczych? Na to pytanie nie muszę udzielać odpowiedzi. Nie obchodzi mnie to ile ktoś wyciska na klatkę czy jak szybko biega. Oczywiście podczas treningu można łamać kolejne bariery w ciężarach czy kilometrach, ale jeśli nie ma budulca cały wysiłek idzie na marne.
Posiłek przed treningowy, o którym cały czas piszę to nie shake kreatynowy czy jakiś inny suplement.

Mowa tutaj o prawdziwym posiłku zjedzonym półtorej godziny przed siłownią. Czas jest tutaj bardzo istotny. Należy pamiętać żeby nie iść na siłownię od razu po zjedzeniu posiłku gdyż takie rozumowanie nie przyniesie zamierzonych efektów. Posiłek nie zostanie prawidłowo wykorzystany przez organizm.

Dodany obrazek

W takim razie czy jest jakaś idealna formuła takiego posiłku?

Odpowiem wprost. Osobiście nie mam takowej jednak należy pamiętać, aby w posiłku przed treningiem uwzględnić odpowiednią zawartość białek, węglowodanów i tłuszczy- dopasowanych do własnych potrzeb.

Osobiście polecam węglowodany złożone, o niskim współczynniku IG. Są one idealne przed treningiem gdyż dostarczają odpowiednich składników mineralnych i to dzięki nim otrzymujemy potrzebną energię do działania. Węglowodany są również materiałem, który odnawia zasoby glikogenu, a jak wiadomo to na tych rezerwach organizm bazuje podczas ćwiczeń fizycznych.
Oczywiście do pełni szczęścia potrzebne są jeszcze białka. Najlepszym wyborem są oczywiście te wolno trawione- mięso, jest najlepszą opcją. Przede wszystkim, dlatego iż dostarcza aminokwasy, bez których budowanie mięsni jest niemożliwe.

Zjedzenie białka przed treningiem jest bardziej znaczące niż to, które jest wypite w formie shake’a po treningu. Dlaczego? Jak dowiedziono naukowo aminokwasy dostarczone przed treningiem mają większy wpływ aniżeli te dostarczone po treningu.

Tłuszcze to kolejny składnik, którego nie wolno zaniedbywać. Przede wszystkim dzięki tłuszczom organizm ma stały dopływ energii a także procesy trawienia są na odpowiednim/stałym poziomie.

I jeszcze jedno.. Po zjedzeniu posiłku- jakaś godzinę po zjedz deser! Tak! Deser! Mam tutaj na myśli jakiś owoc lub coś innego, co zawiera cukry proste. Jednak zalecam owoce gdyż są zdrowe i bogate w składniki mineralne. Dlaczego deser? Bo w ten sposób można zmniejszyć ilość glikogenu wykorzystywanego podczas ćwiczeń. Takie postępowanie może wydłużyć wydajność ćwiczeń, ale przede wszystkim może spowodować wytworzenie lepszego środowiska do zaistnienia stanu anabolicznego.

Dodany obrazek

Czy planuje swoje posiłki?

Jak każdy, ja także pracuję i czasami ciężko znaleźć chwilę wolnego czasu na dobry posiłek. Jest jednak pewien wyjątek, który mam zawsze dobrze zaplanowany. Oczywiście jest nim posiłek przed treningiem. Posiłek po treningowy to najczęściej szejk białkowy, który nie zajmuje więcej jak 5 minut na jego przygotowanie. Potem mamy sporo czasu-około 2 godziny na zjedzenie kolejnego. Te 2 godziny to sporo czasu. Posiłek przed treningiem musi być szczelnie dopięty. Należy zawsze zwracać uwagę na to, co się je. Jeśli oczekuje się rezultatów w jak najkrótszym czasie to wszystko inne musi być wręcz idealnie dograne.

Przykładowe posiłki przed treningowe:

1. Kurczak w przyprawach z ryżem brązowym, pomidorem i awokado.

2. Sałatka z tuńczykiem, pełnoziarnistym makaronem i olejem rzepakowym.

3. Owoce morza z ryżem i sałatą lodową z papryką, pomidorami i ogórkami.

4. Kawałki kurczaka zasmażone z białkami jaj z pieczarkami i fasolą czerwoną.

5. Mięso mielone z kurczaka w curry z płatkami owsianymi i otrębami.

Kategorie: Artykuły,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14