kfd protein dessert

NOWE Ryba wpływa na wszystko!

ryba

Statystyczny Polak zjada rocznie około 12 kilogramów ryb, a wskaźnik ten rośnie bardzo powoli. To zaledwie połowa unijnej średniej!

Jakie ryby warto wybrać?

Na polskich stołach królują ryby pochodzące z mocno zanieczyszczonych mórz azjatyckich, jak choćby mintaj czy panga. Ich głównym atutem jest niewysoka cena, niemniej regularne spożywanie ich mięsa może mieć negatywny wpływ na ludzkie zdrowie. Lepiej wybrać ryby z nieco mniej zanieczyszczonych akwenów, jak choćby dorsza bałtyckiego.

Dorsz to doskonały wybór dla osób, które chcą się odchudzać – to jedna z najmniej kalorycznych ryb dostępnych na rynku. Związane jest to z niewielką zawartością kwasów tłuszczowych w mięsie tego gatunku ryby – aby uzupełnić poziom tych składników, warto włączyć do diety także inne ryby. Jednocześnie, jedzenie dorszy dostarczy organizmowi mnóstwo innych substancji odżywczych, jak choćby białka. Mięso tej ryby zawiera mnóstwo białka (szacowana sprawność to aż 92,6), które dodatkowo wyróżnia się dobrymi właściwościami biologicznymi.

Jedzenie dorszy to doskonały sposób na wzbogacenie organizmu w witaminy A czy PP, jak również witaminy z grupy B – w szczególności B1, B2 oraz B12. Mówiąc bardziej obrazowo, zawarcie dorsza w diecie będzie miało doskonały wpływ na ogólną witalność organizmu oraz wzrok (witamina A), prawidłową pracę mózgu, poprawiając pamięć i koncentrację oraz układu nerwowego i krwionośnego (witamina B). Warto także wspomnieć o wpływie tego gatunku ryby na zdrowie skóry (witamina PP). Dorsz bałtycki jest także nieocenionym źródłem jodu i selenu.

Obok swoich zdrowotnych właściwości, dorsz bałtycki zdecydowanie przypadnie do gustu wszystkim smakoszom. I choć samo mięso ma raczej neutralny smak, możliwe jest jego przyrządzenie na kilkanaście sposobów – dzięki temu ryba ta cieszy się takim powodzeniem wśród Polaków.

Dlaczego warto jeść ryby?

Przez stulecia ludzie sięgali po ryby znacznie częściej niż po mięso, głównie dlatego, że były one znacznie tańsze. Dodatkowo, ryba była obowiązkowym elementem menu w czasie różnego rodzaju postów (mowa oczywiście o krajach chrześcijańskich), w trakcie których obowiązywał zakaz spożywania mięsa. Dziś jednak ryby stały się produktem niemalże ekskluzywnym. W mediach często prowadzone są kampanie zachęcające do spożywania ryb – czy ktokolwiek widział podobne zabiegi w przypadku mięsa?

Regularne spożywanie ryb ma ogromny wpływ na ludzkie zdrowie. Dietetycy zakładają, że dostarczenie organizmowi optymalnej ilości składników odżywczych wymaga spożywania ryb przynajmniej dwa razy w tygodniu. Mięso ryb zawiera naprawdę sporo witamin i minerałów, których obecność jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Co ważne, ryby mają ogromny wpływ na rozwój człowieka już od najmłodszych lat. Amerykańscy naukowcy zrzeszeni w American Thoracic Society (pol. Amerykańskie Stowarzyszenie Chorób Klatki Piersiowej) zaobserwowali, że dzieci matek regularnie jedzących ryby w czasie ciąży są mniej narażone na różnego rodzaju alergie. To ważna zaleta, biorąc pod uwagę rozpowszechnienie alergii we współczesnym świecie. Warto również wspomnieć o tym, że regularne spożywanie ryb zapobiega rozwojowi cukrzycy oraz znacznie obniża poziom cholesterolu w organizmie. Ryby są też lekkostrawne, będą więc doskonałym dodatkiem do codziennego menu.

Podsumowanie

Zamiast wydawać pieniądze na kolejne suplementy diety, warto wzbogacić swoje menu o ryby. To nieocenione źródło naturalnych witamin, a także doskonały, smaczny dodatek do diety.

Kategorie: Artykuły,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17