kfd protein dessert

Stres i jego wpA�yw na nasze A?ycie

i want to order viagra. Stres

 

Dodany obrazek

Dzisiejsze czasy sA� w znacznym stopniu przepeA�nione stresem. Czym tak na prawdA� jest stres i dlaczego tak czA�sto siA� o nim mA?wi? PatrzA�c z perspektywy lekarza na kaA?dA� z chorA?b-dosA�ownie kaA?dA�, zawsze moA?na zauwaA?yA�, A?e jednym z czynnikA?w potA�gujA�cych zA�y stan zdrowia jest wA�aA�nie stres! KtoA� moA?e powiedzieA�-a�znie stresuj siA�a�?, jednak jest to po prostu nie moA?liwe w obecnym czasie. PostA�p techniczny, pogoA� za pieniA�dzem, karierA�-to wszystko przysparza wielu nowych doznaA� w tym coraz to nowszych bodA?cA?w stresu.

Stres w najprostszy sposA?b moA?na zdefiniowaA� jako naruszanie stanu emocjonalnego, ktA?re moA?e byA� scharakteryzowane przez napiA�cie miA�A�niowe, draA?liwoA�A�, depresjA�, zwiA�kszonA� czA�stoA�A� akcji serca, a rA?wnieA? wzrostem ciA�nienia krwi. WywoA�any jest przez bodA?ce ktA?re dopA�ywajA� do organizmu zewszA�d. Takie bodA?ce powodujA� aktywacjA� ukA�adu nerwowego czego skutkiem jest produkcja przez podwzgA?rze adrenaliny oraz kortyzolu. Hormony te pobudzajA� organizm i utrzymujA� stan gotowoA�ci bojowej. Na dA�uA?szA� metA� jest to niekorzystne gdyA? zaburza racjonalne myA�lenie oraz pracA� narzA�dA?w i metabolizmu.

Stres ma bardzo niekorzystny wpA�yw na nasze zdrowie. UtrzymujA�cy siA� przez dA�uA?szy czas moA?e prowadziA� do depresji, panik, stanA?w lA�ku, zaburzeniami przewodu pokarmowego oraz wielu innych schorzeA�. Stres to gA�A?wny szkodnik jeA�li chodzi o sen czy pamiA�A� krA?tkotrwaA�A�. Zaburza prawidA�owy rytm organizmu co zwiA�zane jest z nieprawidA�owoA�ciami.

Dodany obrazek

Aby walczyA� ze stresem w sposA?b efektywny naleA?y obraA� 4 stopniowy plan dziaA�ania:

1. Trening siA�owy bA�dA? inna aktywnoA�A� fizyczna
2. PrawidA�owe odA?ywianie
3. Organizacja dziaA�ania
4. Sen

Trening to idealny niszczyciel stres- przede wszystkim dlatego, iA? podczas wysiA�ku fizycznego organizm wyzbywa siA� toksyn oraz A�agodzi stany niepokoju. Innym waA?nym aspektem jest produkcja endorfin- zwiA�zkA?w, ktA?re w naturalny sposA?b podnoszA� poziom dobrego samopoczucia. JuA? niewielki spacer moA?e zdziaA�aA� cuda. Podczas treningu organizm wycisza siA�, a mA?zg przestaje skupiaA� siA� na elementach, ktA?re stawiajA� go w sytuacji niekorzystnej.

Dieta to kolejny kluczowy element w caA�ej ukA�adance. NaleA?y unikaA� produktA?w spoA?ywczych, ktA?re sA� szkodliwe dla czA�owieka-przede wszystkim mowa tu o a�zA�mieciowym jedzeniua�?. UA?ywki takie jak papierosy, alkohol czy dragi wbrew niektA?rym opiniA� sA� rA?wnieA? niekorzystne. Ich dziaA�anie jest z reguA�y krA?tkotrwaA�e i przynosi ciekawe stany emocjonalne, jednak dziaA�a uzaleA?niajA�c. Dieta bogata w produkty pochodzenia roA�linnego oraz chude miA�sa i pieczywo to najlepszy wybA?r. Bardzo dobrym kontrolerem stresu jest takA?e herbata-zielona, czerwona, Yerba-Pozytywnie wpA�ywajA� na samopoczucie oraz sA� naA�adowane przeciwutleniaczami niszczA�cymi wolne rodniki.

Organizacja pracy to kolejny element. JeA�li wszystko bA�dzie poukA�adane w odpowiedni sposA?b stres na pewno nie bA�dzie stwarzaA� zagroA?enia. Grafik dnia pozwala w znacznym stopniu uporzA�dkowaA� pewne sprawy i uA�atwia tym samym radzenie sobie z pA?A?niejszymi komplikacjami. Prowadzenie dziennik na pewno nie jest czasochA�onne a moA?e w bardzo duA?ym stopniu uA�atwiA� A?ycie.

Ostatnim, ale rA?wnie waA?nym aspektem jest sen. Jak kaA?dy sportowiec wie, miA�A�nie nie rosnA� na siA�owni a w A�A?A?ku. Bez tego czynnika nasz trening idzie na marne. Podczas snu organizm siA� wycisza i przestawia siA� na zupeA�nie inny tor. To wA�aA�nie ten czas jest dla ustroju ukojeniem. JeA�li dojdzie do jego zaburzenia to moA?e byA� to bardzo niekorzystne- choA�by z perspektywy sportu-nie dojdzie do peA�nej regeneracji organizmu po wysiA�ku fizycznym.

Dodatkowe wskazA?wki:

Himcocid syrup price

-poznaj przyczynA� stresu i postaraj siA� jA� zwalczyA�
-wyprA?buj jogA� albo tai chi
-znajdA? czas dla siebie
-zrelaksuj siA� przez sA�uchanie ulubionej muzyki, strecz, spacer, wykonywanie hobby;)
-od czasu do czasu kilka minut wyciszenia nie zaszkodzi

Kategorie: Artykuły,Zdrowe odżywianie i eko życie

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.16