kfd protein dessert

Zdrowe nawyki żywieniowe

owoce

1. Aby cieszyć się zdrową oraz sprawną sylwetką  wielokrotnie słyszymy , że musimy nie tylko przejść na dietę, ograniczyć pewne produkty czy zacząć aktywniej spędzać czas. Często słyszymy, że kluczem  do długo trwałego sukcesu jest zmiana nawyków żywieniowych.

2. Śniadania

Statystyczny Polak rzadko odczuwa poranne uczucie głodu. Sięga po śniadanie przeważnie w biegu w godzinach wczesnopopołudniowych. Nie jest to nic zdrowego, ani pożytecznego dla naszego organizmu, oraz sylwetki. Czasem nudzi nas monotonia oraz jedzenie codziennie tego samego posiłku. Warto zaznaczyć, że największe korzyści przynosi  jedzenie śniadań  maksymalnie do 2 godzin po obudzeniu. Śniadanie powinno składać się z węglowodanów złożonych odpowiedniej ilości białka oraz zdrowego tłuszczu z dodatkami warzyw i owoców. W ten sposób da nam energie na rozpoczęcie dnia.

3. Woda

Nasze ciało składa się w 60-70% z wody. Istotnym elementem jest jego nawodnienie. Zwłaszcza latem, gdy dużo więcej się pocimy oraz ruszamy. Powinniśmy zadbać o to aby wypijać minimum 2 litry wody dziennie ( herbaty owocowe, zielona ,kawa) można traktować jako dodatek.

4. Warzywa i owoce

Jak podaje Instytut Żywności i Żywienia w Polsce powinniśmy spożywać dziennie 5 porcji warzyw oraz owoców. Porcja jest liczona jaka ilość wielkości pięści. Co do warzyw oczywiście jest to prawda, natomiast jeżeli chodzi z owoce powinny je ograniczyć osoby chcące zredukować swoją tkankę tłuszczową.  Do maksymalnie 2 porcji dziennie.

5. Formy przygotowywania żywności

Warto zmienić formę przygotowywania mięsa, lub innych produktów na mniej kaloryczna, zrezygnować ze smażenia , panierek . Zastąpić je grillowaniem, duszeniem, pieczeniem w piekarniku lub w folii. Produkty przygotowywane w ten sposób są mniej kaloryczne oraz zdrowsze. Pozwolą nam w ten sposób ograniczyć ilość przyjmowanych kalorii.

6. Błonnik

Błonnik to nic innego jak włókno pokarmowe. Starajmy się spożywać ok 20-40 g błonnika dziennie. Jest on niezbędny przy redukcji masy ciała, problemów z wypróżnianiem oraz trawieniem. Pozwala na zachowanie dłużej uczucia głodu przez pęcznienie w żołądku, zwiększając  swoja objętość.

7. Białko

Białko jest kolejnym ważnym elementem układanki przy redukcji masy ciała i zmianie nawyków żywieniowych. Dzieli się na pełno wartościowe i niepełnowartościowe . Posiłki złożone z białka pozwalają na dłużej zachować  uczucie sytości, oraz wspomagają procesy zachodzące w organizmie. W naszej diecie powinniśmy spożywać i jedno i drugie. Białko znajdziemy w :

  • mięsie,
  • albuminie mleka krowiego,
  • jajkach,
  • rybie,
  • owocach morza,
  • nabiał,
  • warzywa,
  • produkty zbożowe,
  • soja.


8.
Aktywność fizyczna

Dla zachowanie dobrej sylwetki powinniśmy uprawiać sport min 2-3 razy w tygodniu po 30-50 min.  Podczas wykonywania ćwiczeń lub innej formy aktywności fizycznej w naszym ciele wydzielają się endorfiny. Odpowiedzialne za dobre samopoczucie i nastrój. Osoby prowadzące aktywny tryb życia są dużo bardziej pewne siebie, pozytywniej nastawione do świata i rzadko chorują.

Kategorie: Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17