kfd protein dessert

ZMA

suplementacja

Liczne badania pokazują, iż podejmowanie aktywności fizycznej odgrywa bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Dlatego coraz więcej ludzi, zaczyna prowadzić aktywny tryb życia, aby zapobiec m.in. otyłości, chorobom krążeniowo-sercowym, cukrzycy, osteoporozie, czy nowotworom. Decydując się na zwiększoną dawkę aktywności fizycznej, należy pamiętać o dostarczaniu naszemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych, jak witaminy oraz składniki mineralne. Witaminy są niezbędne w wielu reakcjach enzymatycznych związanych z produkcją białek oraz przyśpieszają procesy odnowy biologicznej. Składniki mineralne odpowiedzialne są za utrzymywanie równowagi kwasowo-zasadowej płynów ustrojowych organizmu.

Tutaj kupisz suplement ZMA firmy KFD.

Osoby, które uprawiają sport wykazują większe zapotrzebowanie na cynk i magnez. Ma to związek z faktem, iż pierwiastki te są wydalane z organizmu wraz z potem. Istotna jest również dieta, która w przypadku sportowców często nie dostarcza wystarczającej ilości mikroskładników (zwłaszcza cynku), dlatego braki te nadrabiane są suplementacją. ZMA to kompozycja cynku i magnezu z dodatkiem witaminy B6. Suplement zażywany jest przede wszystkim przez sportowców oraz kulturystów, a także osoby przechodzące rehabilitację (ze względu na szybkość gojenia się ran i jakość snu). ZMA wpływa na wyniki osiągane na treningach, głównie z racji wpływu na profil hormonalny zawodnika.

cynk w zma

Cynk

Cynk jest bardzo istotnym mikroelementem, którego nasz organizm potrzebuje do regulowania procesów biochemicznych i aktywności ponad 300 enzymów. Enzymy wymagające cynku uczestniczą między innymi w budowie komórek mięśniowych i w regulowaniu metabolizmu. Cynk, jako minerał, odgrywa ważną rolę w budowaniu białek, krwi, jest niezbędny przy leczeniu ran, jak również wpływa na ogólną kondycję fizyczną. Wspiera proces produkcji, magazynowania i dystrybucji insuliny. Zapotrzebowanie na ten pierwiastek, jest większe u osób regularnie uprawiających sport lub chodzących na siłownię. Niedobory mogą objawiać się niższą efektywnością treningów oraz obniżeniem odporności układu immunologicznego.

magnez w zma

Magnez

Magnez jest niezbędnym związkiem, który bierze udział w wielu procesach dziejących się na poziomie komórkowym. Wymagany jest przez ponad 300 reakcji metabolicznych, które odbywają się w ciele ludzkim. Do najważniejszych z nich należy wspomaganie funkcjonowania układu nerwowego, metabolizm tłuszczu, białek oraz glikozy. Jest współodpowiedzialny za fizjologiczne działanie systemów immunologicznego, nerwowego, mięśniowego, hormonalnego oraz układu krążenia. Badania przeprowadzone w 1984 roku potwierdziły, że suplementacja magnezu obniża katabolizm mięśni, przy okazji obniżając poziom reakcji stresowych.

Witamina B6

Wysoka zawartość witaminy B6 znacznie potęguje wchłanianie cynku oraz magnezu, i wykorzystanie ich przez organizm. Odpowiada przede wszystkim za prawidłowe działanie układu nerwowego, ma wpływ na ciśnienie krwi, skurcze mięśni i pracę serca, podnosi odporność organizmu. Odpowiada za procesy przemiany glukozy w glikogen, a następnie za rozpad glikogenu w mięśniach. Bardzo rzadko zdarzają się niedobory witaminy B6. Objawiają się zmianami skórnymi i na błonach śluzowych, depresją, ogólnym zmęczeniem i obniżeniem odporności.

Badania

Wyniki badań prowadzonych w zakresie analizy osiągów sportowców dawały różne skutki. W USA w 1998 potwierdzono działanie ZMA (wzrost poziomu testosteronu o 30%, przy wyniku grupy placebo 10%), następnie zaś nie stwierdzono różnicy w badaniach z 2004 (USA) oraz 2006 (Niemcy).

Pierwsze badanie przeprowadzone zostało na grupie 12 zawodników NCAA (National Collegiate Athletic Association). W okresie pomiędzy sezonami, który trwał 2 miesiące, poddani zostali badaniu. Połowa otrzymywała ZMA, połowa placebo. U zawodników otrzymujących ZMA zauważono 2.5 raza większy wzrost siły i trzykrotnie większy wzrost poziomu testosteronu (odpowiednie 4.6% i 11.6% dla siły, oraz 10% i 30% dla poziomu testosteronu). Pod uwagę należy wziąć fakt, że badanie sponsorowane było przez producenta suplementów, w tym również ZMA.

Badania pokazują, iż pozytywne działanie ZMA na zwiększenie poziomu testosteronu jest dyskusyjne, jednak poleca się go osobom, które chcę poprawić jakość swojego snu oraz zadbać o prawidłową regenerację organizmu.

Źródła:

http://ohioline.osu.edu/hyg-fact/5000/5560.html
http://www.jissn.com/content/1/2/12
http://jap.physiology.org/content/76/6/2298

Kategorie: Artykuły,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15