kfd protein dessert

Źródła potasu

potas

Prawidłowe odżywianie nie sprowadza się tylko i wyłącznie do wyliczenia prawidłowej podaży kalorii oraz makroskładników. Zbilansowana dieta powinna się opierać na produktach bogatych w niezbędne witaminy i minerały. Te bowiem są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu jako spójnej całości. W tym artykule weźmiemy pod lupę potas – minerał, który odpowiada za szereg procesów zachodzących w naszym ciele.

Potas należy do grupy elektrolitów rozpuszczalnych w wodzie, które przenoszą ładunki elektryczne. Z uwagi na fakt, iż udział wody w naszym ciele jest pokaźny, nie trudno się domyślać, iż potas odgrywa kluczową rolę w aspekcie regulacji gospodarki wodnej w naszym ciele. Ponadto, omawiany minerał reguluje ciśnienie tętnicze krwi oraz prawidłową pracę nerek. Potas bierze również udział w przepływie impulsów nerwowych pomiędzy komórkami w naszym układzie nerwowym.

Jak widać, potas bierze udział w wielu kluczowych procesach zachodzących w naszym organizmie. Niedobór tego elementu w naszej diecie bywa groźny oraz wyraźnie odczuwalny. Do podstawowych objawów niedoboru potasu w organizmie należą:

  • skurcze mięśni,
  • nieregularna praca serca,
  • opuchnięte nogi,
  • rozdrażnienie,
  • ogólne zmęczenie.

 

Tired woman are sleeping

Jeśli doświadczyłeś, któregoś z powyższych objawów, istnieją prawdopodobieństwo, że masz niedobór potasu w organizmie.

Każdy niedobór w naszym ciele powinien być możliwie szybko wyeliminowany. Podstawową drogą eliminacji niedoboru potasu jest włączenie do naszej diety produktów, bogatych w omawiany składnik. Produkty bogate w potas to przede wszystkim: morele suszone, pomidory, kiwi, banany, rodzynki czy kasza gryczana.

morele-suszoneInnym sposobem jest włączenie suplementów, zawierających potas w swym składzie. Na rynku znajdziemy wiele propozycji na które składają się kompleksy witamin i minerałów, jak i potas występujący w samodzielnej formie. Pamiętajmy, aby zwrócić uwagę na udział potasu w poszczególnych produktach, gdyż te bywają bardzo zróżnicowane.

kfd-potassium-90-tabletek

Reasumując, udział witamin oraz minerałów jest bardzo ważny w naszym codziennym odżywianiu. Pojęcie zbilansowanej diety oznacza nie tylko prawidłowy udział kalorii oraz makroskładników, ale i również korzystanie z produktów pełnowartościowych, zawierających w składzie niezbędne witaminy oraz minerały. W tym artykule, nakreśliłem udział potasu w codziennym odżywianiu oraz jego dalszy udział w funkcjonowaniu naszego ciała. Nie należy zapominać o udziale pozostałych, równie ważnych minerałów w naszym codziennym jadłospisie. Wybierajmy zatem produkty mało przetworzone, które są dobrym źródłem niezbędnych substancji.

Kategorie: Porady,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17